Vrijdag 23 juni 2023 – Finale

23 juni 2023 - Oud-Beijerland, Nederland

Om 15.00 uur draaiden we het terrein van de Koningsdreef op, na een voorspoedige reis.
onderweg hebben we wel wat wegwerkzaamheden gehad (Duitsland) en een enorme file (Nederland).
Geen last gehad van noodweer. De regenjassen hebben we deze vakantie niet aan gehad, wel hebben we een paar verdwaalde druppels op de voorruit opgevangen en eergisteren een heftige bui onderweg. Kortom: prachtig weer gehad deze 2,5 week in Duitsland. Dat hebben we wel eens anders meegemaakt.
In totaal hebben we 2800 probleemloze kilometers gereden, dus de auto is weer een lekker helemaal doorgeblazen.
Ik ben blij met en dankbaar voor de bijna drie weken van rust en ontspanning die we mochten genieten. En nu genieten we van ons heerlijke eigen huis. Het is er nog wel een beetje warm, maar de bedden zijn hier heel goed en er is ’s nachts, ondanks de hitte, goede ventilatie. De was gaat morgen in de machine, want het nieuwe normaal is dat je niet meer in de daluren wast, maar als de zonnepanelen het meeste opbrengen, dus overdag. De plantjes staan er mooi bij, op een paar campanula’s na, maar die zijn dan ook wel erg teer van lijf en leden. Bedankt, watergietster!
De post is tegenwoordig ook niet meer spannend; want bijna alles gaat digitaal. De drie ‘Blauwe Brieven’ zijn inmiddels al verwerkt: de ‘keizer’ heeft gekregen ‘wat des keizers is’ en waar de keizer ons iets verschuldigd was, heeft hij dat snel en correct in orde gemaakt.
Natuurlijk heb ik ook al een bezoek gebracht aan mijn favoriete winkel, de Lidl. De koelkast is weer gevuld en wij kunnen er weer tegenaan.
En nu gaan we een heerlijke maaltijdsalade eten.
Bedankt dat je ons gevolgd hebt en in gedachten met ons bent meegereisd. Het had misschien af en toer wel een hoog Back-to-Memory-Lane-gehalte, maar ook dat hoort erbij.

Iedereen een fijne zomer gewenst!