Donderdag 15 juni 2023 – Rondje Hopfensee

15 juni 2023 - Hopferau, Duitsland

Het weer lijkt te gaan veranderen. De wolken die ten zuiden van ons de bergen maar niet over konden komen, lijken het nu te snappen. Het is nog steeds heerlijk weer, maar wel iets meer bewolkt.
Kortom: het is prima weer om een rondje Hopfensee te gaan doen (7 km). Eerst  rijden we door het prachtige Beierse land, met heuvels zo groen en glooiend, alsof ze gefotoshopt zijn. Het weg gaat langs een kerkje, helemaal alleen midden in een weiland, en haast over het erf van een boerderij heen. ‘Vandaag vers geslachte mesthaantjes’, staat er met hanenpoten op een krijtbord. Verser kun je het niet krijgen.
Vanaf de parkeerplaats loopt een ‘familienfreundlich’ wandelpad helemaal rond het meer. Stijging: nul.
Na een uurtje stoppen we voor de lunch op het terras van een sjieke Italiaan. Een gewone lunch is hier niet te krijgen, dus bestel ik een tonijnsalade en Hans een omelet. Het blijkt dat we zeker al  op 2/3 van de route zitten, want als we onze we vervolgen, komt de parkeerplaats weer snel in zicht.
Dat was nog eens een mooi uitstapje voor een relaxte dag!
En voor de rest heb ik weinig te melden. Ik besteed de middag aan het kijken van een aflevering van All creatures great and small, over veearts James Herriot. Het is een herhaling van een serie van veel jaren geleden, maar ik heb die toen niet gekeken, dus het is voor mij nu genieten geblazen. Een spelletje, een drankje, wat lezen… zo’n middag vliegt voorbij.
Dan gaan de frieten in de oven en bak ik een kalkoen-Cordon Bleu.
Geen spectaculaire dingen vandaag dus.
Op de webcam van de Zugspitze zie ik dat het daar regent. De weersvoorspelling voor de komende dagen op de top is niet best. We hebben dinsdag echt geluk gehad. Hier is het nog droog, maar morgen kan dat weleens gaan veranderen. Ach, dat zien we dan wel weer.